kusjesoph.reismee.nl

Interview, taaltoets en vaccinatie.

Hello people!

Even een nieuwe update wat betreft de laatste dagen.

Als eerst vond ik het erg leuk om jullie reacties te horen en te lezen! Afgelopen dagen ben ik weer erg druk geweest voor mijn aanmeldingspakket voor een jaar High School. Er komt zoveel bij kijken wat ik zelf niet eens had verwacht.

Interview/taaltoets

Als eerst had ik op 27 maart mijn interview en een taaltoets. Ik moest om 11.00 aanwezig zijn in hotel Haarhuis in Arnhem. Als eerst begonnen we gezamenlijk met de ouders en studenten en de organisatie. Toen werd ons verteld door ex-change studenten hoe zij een jaar high school in Amerika hebben ervaren. Dit was erg leuk om te horen. Daarna moesten ik en de andere studenten naar een andere ruimte. Hier moesten we een luistertoets maken.Toen dat was afgerond werden we verdeeld in twee groepen. De eerste groep ging als eerst het Engelse interview afleggen en daarna de leestoets. Gelukkig had ik het zelf andersom daar was ik erg blij mee aangezien ik me dan nog goed kon concentreren op leestoets. Als laatst had ik het interview van 4 kantjes vol met vragen. Ze vroegen bijvoorbeeld als ik naar de kerk zou willen en aan activiteiten mee wou doen. Ook moest ik positieve en negatieve dingen over mezelf vertellen en wat ik zo alledaags doe. Daarnaast vroegen ze ook wat voor soort hostfamily ik graag zou willen hebben, een oma, of een jong getrouwd stel of juist een gezin met kinderen of 2 moeders of 2 vaders. Met of zonder kinderen. Ook waren ze benieuwd naar dingen die ik met me ouders deed en de voorkeur van de staat waar ik graag naar toe zou willen. En waarom en wat ik er leuk aan zou vinden en wat ik zal doen als ik problemen krijg. Ze vroegen me ook nog hoe ik in de middle of nowhere ergens wou komen. Zelf dacht ik eerst aan een fiets aangezien dat hier normaal is. Later bedacht ik me dat ik ook gewoon iemand uit mijn hostfamily kan vragen of hij of zij me kan brengen. Ik vond het erg leuk om zo iets mee te maken. Ik hoop dat ik het goed heb gemaakt maar hier krijg ik later pas bericht over dacht ik. Maar dat weet ik zelf niet helemaal zeker.

Aanmeldingspakket

Wat beteft het aanmeldings pakket: gisteren was ik toevallig vrij en ging ik verder met mijn aanmeldingspakket aangezien ik de laatste tijd er niet bepaald veel tijd voor had. Ik moest nog erg veel doen kwam ik achter.. Ik ben meteen naar de huisarts gegaan om allemaal gegevens in te laten vullen omdat het voor 1 april op de post moet. Ik moest een doktersverklaring hebben. Eerst ging het een beetje moeilijk aangezien Amerika gauw Nederland ergens voor aansprakelijk stelt maar ik ben gewoon buiten mijn eigen zorgverzerking om dubbel verzekert voor de reis via mijn organisatie. Dus de kans dat ze mijn huisarts aansprakelijk stellen is erg klein. Ook moest ik naar de opticiën omdat ze wouden weten wat mijn sterkte was en wat mijn oogcilinder was. Naar mijn idee is dit nogal nutteloos om te weten maarja Amerikanen willen alles van je weten. Ook moet ik precies uitleggen wat ik alledaags doe en een brief schrijven naar mijn 'toekomstige ouders's en nog veel meer.. Maar je moet er wat voor over hebben om te gaan!

Vaccinaties

Gisteren heeft mijn moeder ook meteen het vaccinatie bureau opgebeld. Ik kon de volgende dag dus vandaag 27-3-2015 meteen terecht namelijk vanochtend om 09:35 bij het GGD in Enschede. Dit was mijn eerste vaccinatie van mijn reis naar Amerika. Het stelde gelukkig niet veel voor. Ik moest eerst een vragenlijst invullen en even wachten in de wachtkamer tot dat ik werd geroepen. Toen ik werd geroepen duurde het helemaal niet lang en had ik de TBC prik al gehad. Toen tussendoor gewoon naar school geweest en na mijn laatste les om 15:05 had ik alweer een afspraak gepland staan voor de volgende vaccinatie namelijk om 15:25 dit keer voor Hepatitis A & B. Bij het prkken brande het aangezien er veel meer vloeistof werd ingespoten dan bij de eerste vaccinatie. Van de eerste vaccinatie heb ik totaal geen last gehad. Jammer genoeg van de laatste wel en zal ik deze natuurlijk ook nog eens 2x moeten herhalen... één over 4 weken en de ander in Amerika in de maand oktober. Bij de laatste vaccinatie had ik het gevoel dat de naald nog gewoon in mijn arm zat terwijl dit natuurlijk helemaal niet zo was. En had ik er om 21:00 nog steeds last van. Nu is de pijn gelukkig bijna weg en kan ik eindelijk m'n arm weer bijna zonder last te hebben gebruiken.

Byeeee

Wil je niks van me blog missen dan moet je even je e-mail invullen rechtsonder op de pagina. Dan krijg je als het goed is meteen een melding wanneer ik iets heb geschreven.

I'll talk to you later!

Liefs Soph

Willemijn

Hoi Sophie!

Ik zit in Een whatsapp Groep met nog een hele boel andere meiden die ook naar Amerika gaan volgend jaar.
Misschien vind je het leuk om daar ook in te komen? :).
Je kan me dan even opzoeken op Facebook bij HSteam TravelActive.
Ik hoor het wel! Groetjes Willemijn

Me

Hey Willemijn!

Wat leuk dat je me blog bent tegen gekomen. Ik heb trouwens gekeken op het facebook account van het HSteam TravelActive maar zag dat er meerdere meisjes Willemijn heten dus weet niet wie je bent haha. :( Het lijkt me leuk om in de Whatsapp groep te komen met anderen. Zou je mij misschien kunnen toevoegen? Ik heet op facebook Sophie Danique Schonewille. Dan kan ik je mijn nummer sturen.

Groetjes Sophie

Willemijn

Oh hahaha dat is dan inderdaad lastig :'), ik zal je gelijk even opzoeken!

De leukste

Haaaaaaaaai wat leuk bae. Succes!

Noëlle

Pffff super jaloers Sooph!!
Leuk hoe je dat ook vertelt zo met die prikken haha...
Altijd fijn!
Goed op jezelf passen!
Dikke kus

Monika

Lieve Sophie, wij hopen dat je slaagt en dat je dan naar Amerika kan gaan om te studeren, uiteraard gaan wij kei en keihard voor je duimen, ow? euhhh kan je een lege hutkoffer mee nemen? Dan kan mijn dochter daarin met je mee reizen, die is ook bezeten en gek op Amerika, xxxx