kusjesoph.reismee.nl

Opnieuw verhuist & van alles en nog wat.

Hoi allemaal,

Als aller eerste mijn excuses voor mijn late blog. ik weet dat veel mensen er best lang opgewacht hebben maar ik heb er expres mee gewacht. Ik had bijna niks postief te vertellen en ik had geen zin om een lange blog te schrijven en het daarna weer te moeten aanpassen omdat het te negatief was dus vandaar mijn late blog.

Zoals je leest ben ik jammer genoeg opnieuw verhuist ik zal het allemaal even uitleggen want bijna niemand kan het meer volgen hoe het allemaal in elkaar steekt. Hier hebben jullie alles even op een rijtje waar ik in mijn eerste 2 maanden in Amerika heb doorgebracht.

1 Gastgezin (Gayle) in Woodland

2 Tijdelijke gastgezin (Jason, Stephanie, Sydney, Jules, Addie & Rosario uit Chili) in Brush Prairie

3 Nieuw gastgezin (Pam, Burn, Amber & Emily) in Woodland

4 Tijdelijk gastgezin bij mijn CR (Cindy, Doug, Ashleigh, Elyi, Luke, Ragadan uit Israel & Garmai uit Liberia) in Tacoma.

5 Nog geen idee

Het was dit keer niet gemakkelijk om te verhuizen en mijn 2e officiele Amerikaanse familie achter mij te laten. We konden namelijk goed met elkaar overweg als we elkaar zagen, maar we zagen elkaar amper en dat was juist hetprobleem. Er was eigenlijk geen tijd. Iedereen was ontzettend druk met sport en werk en als ze thuis waren ging iedereen naar zijn of haar kamer. Niemand bracht tijd door in de woonkamer/keuken iedereen leefde voorzichzelf. Dit was voor mij ontzettend moeilijk aangezien ik echt een familie persoon ben. Ik voelde me een student die alleen een kamertje huurde in een huis aangezien er geen familietijd was. Voor mijn gevoel was dit al een heftig leven maar het stelt nog niks voor als binnenkort het basketbalseizoen start. Het leven zal dan nog 10x stresvoller worden en dan zal er totaal geen tijd meer overblijven. Dit zal ik dus helemaal niet gaan trekken. Ik heb in deze periode veel contact met thuis gehad omdat ik niet goed in mij vel zat en dit heeft mij echt goed gedaan. Ik heb het geluk dat ik geen heimwee heb en dat het me alleen steun en hulp heeft gegeven. Ik ben iedereen die mij heeft geholpen in deze periode heel erg dankbaar! Ik zal mijn 2e familie dan ook erg missen en ben blij dat ze mij begrijpen.

Het maakte het extra moeiljk dat ik 1 dag van te voren om 18:30 had gehoord dat ik de volgende dag naar mijn begeleider zal gaan en niet vrijdag na school. Ik kon toen niet meer op donderdag mijn laatste voetbalwedstrijd spelen en overdag naar school terwijl ik die dag ervoor alles nog had ingeleverd en had lopen stressen zodat ik geen F’s meer had. Alles was goed gekeurd op woensdag dus dat betekende dat ik toch kon spelen. Iedereen was blij aangezien het mijn laatste wedstrijd zou zijn. Maar omdat ik al op donderdagmiddag werd opgehaald was dit niet meer mogelijk dit maakte het moeilijk want ik kon namelijk geen gedag meer zeggen tegen mijn klasgenoten, mijn hostdad en hostsister.Als er basketbalwedstrijden in de buurt zijn willen ze me komen opzoeken en gaan we lunchen of andere leuke dingetjes doen. Ik zie er naar uit om ze weer te zien aangezien het afscheid ontzettend raar en snel was.

Nu ben ik 5 dagen bij mijn CR en gaat het beter met me. Ik kan hier ook goed met iedereen overweg en we brengen veel tijd met elkaar door. Mijn CR weet nu wat voor persoon ik ben en ze gaat opzoek naar een familie dat bij mij past. Ik heb mijzelf de afgelopen tijd nogal wat afgevraagd: Waar ga ik mijn zeventiende verjaardag vieren, in wat voor huis kom ik te wonen en waar, in wat voor soort gezin zal ik terechtkomen als ik daarvoor kies en naar welke school zal ik gaan? Of zal ik toch naar huis gaan? Door alle verhuizingen ben ik op sommige momenten de moed verloren en heb ik mij echt afgevraagd wat het beste was. Ik heb overwogen om naar huis te komen omdat ik bang was dat alles toch weer fout zal gaan. Ik ben blij dat ik dat niet heb gedaan aangezien het nu weer beter met me gaat. Ik hoop dat het in mijn 3e officiele gezin ook goed gaat maar dat is nog even afwachten. De enigste vraag die ik nu kan beantwoorden is dat ik mijn zeventiende verjaardag gezellig vier met mijn CR en haar familie.

Toen ik nog op Woodland High school zat was ik een leftwing in het voetbalteam. Ik vond het voetballen erg leuk en ben de meiden erg dankbaar voor hun hulp. Wel waren ze verbaasd dat dit mijn eerste jaar was dat ik voetbal speelde. Ze vonden me namelijk voor een beginner erg goed, altijd leuk om te horen! Ook ben ik met wat meiden van school wezen bowlen en ja hoor wie is de winnaar? Sophie natuurlijk haha! Afgelopen weekend ben ik met Ragadan en Ashleigh naar de Mall geweest en wat hebben we vreselijk gelachen, wij zijn degene die altijd de 'slechte' woorden gebruiken waarop een vrouw ons aansprak in de winkel op ons taalgebruik terwijl we alleen maar aan het communiceren waren over wat je wel en wat je niet kan zeggen.

Daarna gingen we naar de T mobile shop waar we ook weer een typisch Amerkiaans gevalletje tegen kwamen. Er was een man die het niet eens was met de manager van de shop. De manger had gevraagd hem de shop te verlaten maar hij weigerde. De maager zei tegen zijn werkgevers kunnen jullie 911 bellen want ik wil deze man uit mijn winkel. Dit was niet meer nodig want de man had zelf al 911 gebeld met de reden dat de manager niet aardig tegen hem was en de politie was er binnen 5 minuten echt niet te geloven. De politie had met de man gesproken en gezegd dat hij als nog de winkel moest verlaten.

Zondag was er een halloween exchange student meeting. Met allemaal studenten uit verschillende landen. (Israël, Liberia, Thailand, Duitsland, Egypte, Indonesië, Nigeria, Spanje & India) We hebben een eigen pompoen uitgezocht en gemaakt voor halloween dit was erg leuk en gezellig! Daarnaast hebben we nog veel foto's gemaakt, gelachen en gegeten.

Op dit moment ben ik in de kerk samen met mijn CR en de familie we overnachten hier. We doen dit voor mensen die geen onderdak hebben. We brengen ze morgen een ontbijt en maken lunch voor ze. Het is vanuit een stichting en voor een goed doel. Het is erg raar dat er mensen in kerken wonen omdat ze eigenlijk geen onderdak hebben. Ik ben blij dat deze kerk hun dat bied en dat wij hun daarbij kunnen helpen.

Deze week is er herftvakantie in Nederland en omdat ik verhuist ben heb ik dus geen school. Als je even wil skypen of facetimen rond 21.00 Nederlandse tijd laat het me dan even weten! Ik heb er nu namelijk tijd voor haha!

Ik ga nu slapen en ben over 1 dag alweer jarig wat gaat de tijd toch snel!

Liefs,

Sophie

Reacties

Reacties

Mam

Iedereen gunt jou een goed jaar Sophie.
M'n complimenten dat jij toch doorzet, terwijl het soms zo moeilijk voor je was. Toppertje! ???? Veel succes in je toekomstige gastgezin, dat jij je er prettig en gelukkig mag voelen. En natuurlijk alvast een hele fijne verjaardag gewenst. ????????????
Dikke knuf, mam! Xxxx

Ps: heb m'n 1e nacht Helmer-Es erop zitten.
T was een heel gedoe, vele km afgelopen, wat een groot gebouw, pffff.
Nu tijd om te gaan slapen. M'n benen willen graag languit ????

Mam

Weer al die vraagtekens... Ik plaats voortaan geen emoticons meer :( :)

Jetske

Hee sophie!

Wat fijn om te horen dat je je goed voeld en nu weer een beetje op je plek zit! Mis je wel hoor in Nederland maar ben blij dat je het daar nu naar de zin hebt! Ik gun je het beste!

Veel plezier en succes in Amerika!

Groetjes vanuit Nederland!

Dominique DV

Hai Sophie,

Fijn dat het beter gaat met je, en dat je je nu iets meer op je plek voelt. Ik hoop dat je ondanks alle tegenslagen toch eem geweldige tijd hebt daar! Want het is natuurlijk niet iets wat iedereen zomaar meemaakt.

Good luck!!

Liefs, Dominique ????

Hans

Een heel verhaal met veel verschillende gevoelens erbij.
Gelukkig op z'n tijd ook leuke dingen gedaan en meegemaakt.
Ben trots op je zoals je bent en doet.
Inzet wordt beloond, dom bezig niet, gelukkig zie jij het verschil.
Ik blijf geloven in het goede, or takes time.
Groetjes Hans en een knuffel.

Pa

Het wordt nu een super tijd denk ik in het verre Amerika. En ik hoop dat je de 22ste een super gezellige verjaardag hebt. papa denkt al aan het super lekkere gebakje. Papa denkt aan je love jou xxxx

esmee

Ahh, ik ben zo blij voor je dat het nu al zoveel beter gaat sophie! Ik hoop echt voor je dat je komende gezin helemaal bij je past en dat je je plektje zult vinden. Ik vind je echt een topper dat je het zo goed hebt vol gehouden. xx Esmee : )

Sara

Hee, ik had een vraagje over je high school jaar! Kun je me een email sturen naar saradoedens@gmail.com?

Noelle

Hee lieverd!!

Ik ben super trots op je dat zo gewoon doorgaat!
Aan het eind zal je blij zijn dat je kunt terug kijken op de leuke tijd!
Never give up! L
ove u en een dikke kus

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active