kusjesoph.reismee.nl

De eerste dagen...

Hoi allemaal,

Helaas heb ik niet z'n leuke mededeling voor jullie. Het gaat jammer genoeg niet bepaald goed met me. Ik ben op een plek gekomen in de middle of nowhere bij een vrouw van 65 zonder kinderen, met een hond, kat en 2 paarden. Helaas geen tv maar ook geen kinderen in de buurt zelfs amper buren. Ik voel me erg eenzaam waar ik niet gelukkig van word. Ik ga hierdoor contact zoeken met Nederland. Ik baal er ontzettend van dat school pas aanstaande maandag begint. Niet omdat ik van school hou natuurlijk maar om nieuwe mensen te ontmoeten van mijn eigen leeftijd en vrienden kan gaan maken. Hopelijk gaat het dan beter. Als het hier thuis dan nog niet gaat waar ik zelf bang voor ben gaan ze kijken naar een ander gastgezin waar ik meer mensen / kinderen om mij heen heb. Ik voel me hier nu absoluut niet gelukkig en wil hier eigenlijk weg. Maar dat kan niet zo maar aangezien er veel geregel bij komt kijken. Ik heb hier uiteraard contact over gehad met mijn organisatie en die heeft weer contact met ayusa, de partnerorganisatie in Amerika. Ook heb ik zelf al mailcontact met travel active en ayusa gehad. Ik moet mij gaan richten op het Amerikaanse leven. De plaats waar ik nu verblijf en het nog geen contact hebben met andere Amerikaanse kinderen / studenten maakt dat ik het nu heel moeilijk heb. Mijn moeder en de organisatie hebben mij verteld leuke dingetjes te gaan doen of dingen die afleiden zoals hetzij lezen, wandelen, klusjes in huis, paardrijden etc, om deze moeilijke dagen door te komen. Bezig zijn versneld de tijd zeggen ze. Helaas is dit moeilijker dan gedacht.. Gisteren heb ik een Chilieens meisje ontmoet ook een exchange student. Hier was ik ontzettend blij mee. Ik heb mijn verhaal kunnen delen en ben voor de eerste keer buitenshuis geweest. Jammer genoeg was het best snel voorbij en gingen we beide weer naar huis. Vandaag heb ik aan mijn hostmom gevraagd of ik haar nog een keer deze week kan zien. Mijn organisatie rade dit aan omdat ik me niet prettig voel thuis. Ik heb het vandaag gevraagd en kreeg als antwoord, I think not this week.. Weer een tegen valler dus. Het meest pijnlijke vind ik dat ik per dag maar 2 uur op mijn mobiel mag. Dit is ontzettend weinig als je je verveelt en geen mensen om je heen hebt. Ik ga hierdoor contact met jullie zoeken, het is niet dat ik heimwee heb maar meer het feit dat ik mij alleen voel. Zo is het voor mij gevoel nog zwaarder.

Gisteren was de opening van de nieuwe High School, het is niet heel erg groot zoals iedereen denkt. Ook hier mocht ik mijn mobiel niet mee naar toe nemen en heb dus geen foto's kunnen maken waar ik ook best van baal aangezien dit wel bijzondere dingen zijn hier. Zoals je merkt hebben we geen goede klik met elkaar. Het is jammer maar je kan er vrij weinig aan doen.

Vandaag ben ik opnieuw naar de High school geweest. ik ben blij dat ik er naar toe ben geweest, het zat allemaal niet mee. Ik wil graag voetballen aangezien ik altijd volleybal heb gespeeld. Mijn hostmom wil dat ik ga volleyballen wat ik juist jammer vind. Ik wil graag nieuwe dingen leren. Ze had zelfs al contact gezocht met de coach.. Tijdens het gesprek op school zijn we uit elkaar gegaan omdat alles bij elkaar opgstapeld mij even te veel werd. Ik heb toen een heel goed gesprek gehad met wat personen van de school. God zij dank begrepen zij meteen wat ik bedoelde en hoe ik me voelde. Ze snappen me waar ik ze ontzettend dankbaar voor ben. Zij gaan nu ook contact zoeken met de organisatie en gaan het verhaal nogmaals uitleggen. We hebben samen nog wat vakken uitgekozen en ik word senior! Hopelijk mag ik ook meedoen met graduation en prom. Dat wachten we nog even af. Ik hoop dat ze gauw voor mij een nieuw gastgezin kunnen vinden en ik nog leuke 10 maanden kan hebben want zo duurt het vreselijk lang.

Morgen word ik opnieuw verwacht op school en gaan we het hebben over het gesprek wat zij hebben gehad met ayusa. Ik ben heel erg benieuwd. Ook ga ik de studenten ontmoeten gelukkig nog iets leuks in het vooruitzicht. Ik hoop dat ik gauw overgeplaatst kan worden omdat de klik er gewoon niet is. Het is jammer maar zoals ik al eerder zei, het is niet anders... Mijn excuses alvast als ik niet kan reageren op mijn whats app / instagram / facebook dat komt door mijn 2 uur regel.. Ik probeer overal op te reagaren maar qua tijd lukt het soms niet. Ik probeer jullie zoveel en snel mogelijk op de hoogte te houden!

Liefs Sophie

Reacties

Reacties

Robert Schonewille

Hallo sophie. Ja we weten dat je het niet zo leuk hebt.marstar je moet niet vergeten je hebt een hele lange reis achter de rug met weinig slaap en dan nog de jetlag . Maar leer eerst even je hostmom kennen en dan weet ik zeker dat alles goed komt. Heel veel plezier daar papa is in gedachten bij je xxx

Me

Pap jammer genoeg begrijp je niet wat er speelt.. Ik heb geen last van een jetlag misschien kan mama je alles uitleggen het is niet allemaal zo makkelijk, was het dat maar, dan was het leven een stuk gemakkelijker praat met mam erover en je zult het hopelijk begrijpen. Liefs mij

Laura

Hey Soof,

Komt allemaal goed, ik hoop dat je kan worden overgeplaatst en je de tijd van je leven zult hebben.

Liefs mij ! ????

Laura

Die ??? Zijn niet goed gegaan haha

Maar doe rustig aan!

Xx

sonja kaminski

Hey meisje jammer om te horen dat het niet klikt maar dat kan gebeuren hoop dat je gauw een nieuw gastgezin krijgt en de tijd van je leven hebt. Weet zeker dat het goed komt. Hoop dat je het tot die tijd een beetje vol kunt houden snap dat dat moeilijk is. Wij denken aan je en hopen met je dat er snel een oplossing komt. Liefs en heel veel knuffels van ons allemaal.

Hans Scholten

Beste Sophie.
Helaas is de situatie niet zoals gewenst is. Ik hoop dat jij ondanks dat toch in staat bent om jezelf te vermaken.
Blijf geloven dat het uiteindelijk goed komt. Ga lekker ???? rijden en gooi je haar los ???? leef je leven, gaat lukken!
Dikke knuf, doeiiiii

Fleur Kortman

Hey lieve sophie,
Ik vind t echt heel jammer voor je! Ik hoop zo dat het op die school wel een beetje leuk is en dat je inderdaad overgeplaatst kan worden dat zou al helemaal fijn zijn. Ik denk aan je moppie en weet dat je t kan succes!! ????

Fleur Kortman

Die vraagtekens moesten niet sorry xx

Monika

Lieverd, probeer positief te blijven, laten we hopen dat je overgeplaatst word, en alles beter mag gaan, Wij gaan keihard duimen.

miranda

Komt goed schatje ????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active