kusjesoph.reismee.nl

Waarom veranderd van hostfamily? (niet het hele verhaal)... :/

Hoi allemaal,

Op woensdag 2 septemper ben ik voor de tweede keer naar mijn High School in Woodland geweest. Er was een Junior en Senior meeting. Het begon om 10.00 uur. Ik heb me als eerst gemeld bij mijn counselor over wat ik precies kon gaan doen en wat ik kon verwachten. Ik had een plattegrondje van de boven en beneden verdieping gekregen en mijn lijst met vakken. Ik ging opzoek naar de lokalen en kijken als er nog wat docenten aanwezig waren. In erg veel lokalen waren er op de momenten dat ik er was geen docenten aanwezig. In het lokaal naast het lokaal waar ik les zou hebben zaten 2 docenten. Ik heb aan ze gevraagd als toevallig een van hen het vak US History gaf. Dat gaven ze beide niet, wel wisten ze dat ik nieuw was op de school. Een van de docenten is met mij een rondje gaan lopen opzoek naar de andere lokalen en wat docenten. Ze vroeg tijdens de wandeling door de school waar ik vandaan kwam, hoe het met me ging, wat ik van het land vond, wat voor vakken ik nog meer ging volgen, voor hoelang ik hier ben etc.

We zijn daarna weer terug naar haar lokaal gegaan. Ze vroeg als ik lunch bij me had. Dit had ik niet bij me maar wel geld om naar de supermarkt te gaan. Ze vroeg wat ik wou hebben. Ik dacht ik ga voor iets typisch Amerikaans een hamburger met patat en cola. Ze is speciaal voor mij naar de Mc Donalds gereden super lief. We hebben met z'n drieen geluncht en wat dingen uitgeprobeerd op het nieuwe digitale bord. Daarna heb ik nog met een vrouw gepraat over de sporten en met mijn counselor wat ik de rest van de middag kon gaan doen.

Om 16.00 uur was de volleybalpractice, zelf heb ik niet meegedaan. Ik heb eerst gekeken hoe het gaat. Ik werd om 18.30 opgehaald door mijn hostmom en we reden naar huis. Ondertussen was er een nieuw tijdelijk gastgezin gevonden waar ze me naar toe heeft gebracht. Ik had totaal geen klik met mijn first hostmom en daarom werd ik verhuist naar een onbekende bestemming.

Ik kwam aan op plaats van bestemming en heb mijn koffers samen met mijn nieuwe hostdad uitgeladen. Hij was ontzettend vriendelijk en zei tegen me dat we naar een afscheidfeestje gingen. We liepen naar het huis toe op hetzelfde terrein. Ik kwam binnen en zag Rosario! Het meisje uit Chili die ik eerder had ontmoet en waar ik ontzettend goed mee overweg kan. Ik was helemaal in shock aangezien ik totaal niet had verwacht dat zij daar was. Ik had namelijk haar hostdad nog nooit gezien. Haar gastgezin had aangeboden om mij tijdelijk op te vangen! Ik ben ze daar zo ontzettend dankbaar voor en het gaat nu super goed met me. Ik kan heel goed met iedereen en zie ze ook echt als mijn familie. Ik ben hier sinds 2 september. Nu is het 8 september en heb een ontzettend leuke tijd met ze gehad. Ze hadden een vriendenweekend waar ook veel kinderen kwamen we hebben heel veel leuke dingen gedaan. Ook zijn Rosario en ik naar onze alle eerste American football game geweest en het was super gezellig! Echt ik hou van ze! Het zijn geweldige mensen!

Een paar dagen geleden heb ik gehoord dat een gezin mij wou hosten voor de rest van het jaar. Het blijkt een meisje te zijn die van mijn verhaal had gehoord via de counselor van mijn school. Ze zit in het beste volleybal team en daar heb ik haar 1x ontmoet. Ze zei misschien kunnen wij je hosten. Zij heeft dit overlegt haar ouders, school en met de organisatie. Ze zijn gescreend en zijn geschikt om mij voor de rest van mijn schooljaar te hosten!! In plaats van gisteren ga ik vanavond naar mijn nieuwe gastgezin en kan ik eindelijk al mijn kleren uit de koffers halen :) Ik ga vanavond omdat het gisteren een feestdag was namelijk Labor Day waardoor het niet officeel kon worden gemaakt omdat het hoofdkantoor gesloten was. Amber mijn nieuwe hostsis en ik hebben dezelfde hobby's. Namelijk shoppen, sporten, muziek luisteren, foto's maken, sportwedstrijden bijwonen/kijken, leuke dingen doen met vrienden etc.Ik kan niet wachten om ze vanavond te ontmoeten. Morgen is trouwens ook meteen de eerste schooldag. Ik hou jullie op de hoogte en ga er echt vanuit dat alles goed komt nu.

Voor alle details moet je mij maar facebooken, appen or what ever.

Liefs,

Sophie

Reacties

Reacties

Hans Scholten

Wat lekker uitvoerig beschreven en pakkend!
Gelukkig een nieuwe start kunnen maken, ik hoop dat je gauw je draai zal vinden in het nieuwe gezin en omgeving!
Succes op school en zet um op!
Groetjes Hans

esmee

Ahhh, super sophie! Ben echt blij voor je????
have fun dit jaar! :D

esmee

Whoepss die vraagtekens moesten niet hahah

Mam

Go for it, girl!!
In je volgende verhaal, fotoooo's ????????

Mam

Leestekens en smileys snapt dit blog niet, lijkt het. Dan maar zo... ;-)

Monika

Jiehaaaaaaaa yeahhhhhhhhh, Super gaaf Sophie, eindelijk,En nu lekker gaan genieten en studeren, good luck

Lammie

He sophie!

Het is uiteindelijk toch nog goed gekomen! Ik hoop dat je het nu wel naar je zin hebt. :) Gewoon genieten van de tijd die je daar hebt niet iedereen krijgt die kans!

Naomi H

Soof ondanks alle narigheid daar. Maak er een leuke tijd van, zoiets maak je niet vaak mee.

Je kunt het meid, super veel plezier
kus naomi

sonja kaminski

Hey meisje wat een enthousiast en pakkend verhaal goed en super duidelijk geschreven jammer dat het zo moest gaan maar vanaf nu hoop ik alleen nog maar enthousiaste verhalen te lezen weet zeker dat het goed komt heb je ook wel verdiend en moet mam gelijk geven foto's !!! Liefs en knuffels xxx

Fleur

Hey lieverd ben super blij voor je dat je t zo fijn hebt daar! Ik hoop dat je ook een leuke sport kan gaan doen ofso daar en dat de vakken die je volgt ook leuk zijn. Welke vakken heb je eigenlijk allemaal? Ik wens je nog heel veel plezier en spreek je gauw weer xxx

Sandra

Hoi meid!

Blij te horen dat het goed met je gaat!
Nu kun je dan toch genieten van je High School en je gastgezin, eindelijk gesetteld!

Knuffel van ons! ×××

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active