kusjesoph.reismee.nl

Visum aanvraaag, Consulaat Amsterdam

Hi everyone,
Gisteren 2 juli ben ik naar het Consulaat in Amsterdam geweest. Helaas verliephet niet echt lekker. Ik had al mijn papieren bij me en gecontroleerd. Ik mocht na een tijdje wachten naar binnen en door naar de wachtruimte. Daar werd nummer 17 aangegeven en ik liep naar balie 1. Het was een Nederlandse man maar vond hem totaal niet vriendelijk. (was blijkbaar niet de enige die dat vond) Ik liet al mijn papieren zien en opeens was mijn pasfoto weg. Ik werd weggestuurd en moest om half 2 terug komen, 2 uur later... Ik kreeg een lijst met fotografen in en rond Amsterdamen en moest zelf maar uitzoeken waar ze zaten. Hij had gezegd dat de foto een witte achterkant moest hebben. Ik wist zeker dat ik een foto bij me had en verliet de wachtruimte. Ik kon mijn tas ophalen en controleerde meteen als daar mijn pasfoto in zat en ja hoor ik had hem gewoon bij me! De ook niet al te vriendelijke man van de beveiliging stuurde mij weer terug naar de man achter de balie waarop ik een reactie kreeg: Ik had toch gezegd dat je om half 2 terug moest komen! Maar ik liet dus mijn foto zien. Toen werd hij nog chagerijniger omdat ik blijkbaar geen juiste foto had. Het had een grijze achtergrond en geen witte. Maar omdat hij zei dat het om de achterkant ging draaide ik dus mijn foto om en zei dat hij wit was. Ook werd de man chagerijnig omdat ik werd teruggestuurd door de bewaking. Hij vond dit blijkbaar niet zo leuk en trok een gezicht van arrogantie en doe niet zo achterlijk.
Daarna werd ik weer weggestuurd. Toen had ik een best groot probleem, mijn moeder en stiefvader waren de stad in en ik had geen mobiel want die moest ik aan mijn moeder geven. Ik kon ze niet bellen, ook mocht ik niet bellen met het nummer van het consulaat. Met heel veel geluk had ik een papier van travel active bij me waar het nummer opstond van mijn beide ouders anders had ik als nog niks gekund. Ik kan namelijk niet pinnen want mijn pinpas is niet oké en heb nog geen nieuwe van de bank ontvangen daarnaast had ik ook niet veel contant geld bij me om zelf een pasfoto te betalen en wist ik de route niet naar een fotograaf.
Ik ben weggegaan bij het consulaat en naar een restaurant gelopen daar heb ik gevraagd als ik mocht bellen omdat ik door het consulaat geen mobiel bij me had. Dit was geen probleem en belde mijn moeder we hadden afgesproken bij het consulaat. Daarna zijn we samen naar een café gelopen en hebben we de weg gevraagd. Naar best lang lopen in de warmte hadden we een fotograaf gevonden. Daarna zijn we weer terug gelopen naar het restaurant waar zij eerst zaten omdat ik toch nog een uur moest wachten. Daar hebben we wat gedronken en ben ik weer naar het consulaat gelopen opeens was het super druk. Iedereen werd gefouilleerd ook werd mij gevraagd of ik mijn mobiel bij me had waar ik per ongeluk ja op zei terwijl dit niet zo was en werd de vraag nog 3x herhaald. Gelukkig mocht ik nog wel naar binnen en moest even wachten tot dat ik bij de balie mocht komen. Ik kwam bij een Engels sprekende vrouw wat nogal snel door haar verhaal heen ging dus kreeg ik zelf niet alles mee. Op een gegeven moment moest ik een vingerafdruk laten maken. Ik begreep eerst niet goed hoe, later gelukkig wel. Alleen was het apparaat niet helemaal goed want hij scande me vingers 3x niet goed. Maar uiteindelijk is het toch gelukt. Toen kreeg ik een boekje om te lezen met regels maar had helemaal geen tijd om het allemaal te lezen aangezien ik meteen weer werd omgeroepen. Nu moest ik bij balie 3 komen gelukkig was deze Amerikaanse man wel vriendelijk en verliep alles beter. Mijn visum wordt nu na veel gedoe naar mijn huis opgestuurd.
Uiteindelijk is alles toch nog goed gekomen en hoefde ik geen nieuwe afspraak te maken.
Nu moet ik wachten tot ik mijn visum ontvang en hopelijk gauw wat hoor over een gastgezin maar dat wacht ik wel af. Ook ben ik nog even op het strand in Noordwijk aan Zee geweest en daarna hebben we lekker gegeten bij het restaurant Heeren van Noortwyck.
See you soon!
Sophie

Reacties

Reacties

Hans

Leuk Sophie! Nu wachten op het gezin.

Wilma

Tjee... wat een verhaal! Morgen moet mijn zoon zijn visum aanvragen. Ook hij heeft nog geen gastgezin. Worden het wachten wel een beetje moe maar het is niet anders. Heel veel succes in Amerika, groetjes Wilma

Me

Hoi Wilma,

Het was inderdaad een heel gedoe. Ik heb gisteren te horen gekregen dat mijn paspoort en visum op de post zijn gegaan en ik deze morgen of overmorgen thuis kan verwachten. Hoe is het bij uw zoon verlopen op het consulaat? Hopelijk beter als bij mij haha! En het wachten duurt inderdaad lang.. Hopelijk krijgen we gauw bericht.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active